Vorbești și câștigi – concurs pentru liceeni cu minte

Cel mai amplu proiect marca Tempo Anticafe de până acum, pune „la aceeași masă” elevi, profesori și antreprenori locali, cu scopul de a oferi tinerilor resursele de care au nevoie pentru a-și dezvolta abilitățile necesare și să îi pregătească pentru cariera profesională care îi așteaptă.

„Vorbești și câștigi” este un concurs între liceeni, compus din patru probe:

  • Meciuri de debate
  • Concurs de discursuri
  • Concurs de cultură generală (quiz)
  • Concurs de idei de afaceri

Cum te înscrii în concurs?

Înscrierea se poate face online, (click AICI ca să ajungi la formularul online) sau la locația Tempo Anticafe.

Validarea și înregistrarea echipei în concurs.

Pentru a fi validată înscrierea, echipa trebuie să adune minim 60 de „Clepsidre Tempo”, în perioada 1-25 martie.

Clepsidra Tempo se primește de fiecare dată când cineva petrece timp la Tempo Anticafe. Pentru informații legate de tarife, program și evenimente, consultă www.tempoanticafe.ro

Cum strângi 60 de Clepsidre Tempo?

De fiecare dată când cineva petrece timp la Tempo, primește o clepsidră. Aceasta ne ajută să măsurăm durata și nota de plată.

În perioada 1-25 Martie, la Tempo, toate echipele care se înscriu în concurs vor putea participa la sesiuni de training. Fiecare membru va putea să exerseze discursul pentru concursul de Public Speaking, va învăța cum să întocmească cel mai bun plan de afaceri și cum să prezinte eficient ideea în fața juriului. Aceasta este o bună ocazie pentru a aduna clepsidre.

În plus, orice susținător poate ajuta echipa să atungă mai repede numărul necesar de clepsidre. Chiar dacă nu participă la concurs, acesta poate oferi echipei clepsidrele pe care le primește atunci când petrece timp la Tempo.

Echipe în concurs

La prima ediție a concursului „Vorbești și câștigi” va participa un număr de 8 echipe, în ordinea validării. O echipă poate fi format din minim trei, maxim șase elevi. Membri unei echipe trebuie să fie elevi de liceu și pot proveni și din licee diferite.

Desemnarea membrilor participanți la fiecare probă în parte, este la latitudinea echipei.

PREMII

Mulțumim partenerilor noștri care au ales să se alăture proiectului și să sprijine cu premiile următoare:

  • Locul 1 – 4500 lei, oferit de SC Agro Est Muntenia SRL
  • Locul 2 – 1000 lei, oferit de SC Constam SRL
  • Locul 3 – 500 lei, oferit de SC Ferma Ivașcu SRL

Premii speciale:

  • Două sesiuni gratuite de cursuri de programare, oferite de „Punctul IT” membrilor echipei câștigătoare a concursului de popularitate
  • Intership plătit, pe perioada verii, oferit de Tempo Anticafe, membrilor echipei câștigătoare a concursului de idei de afaceri

REGULAMENT GENERAL „Vorbești și câștigi”

După fiecare probă din concurs, fiecare echipă va primi un punctaj, după cum urmează:

Locul 1: 50 pct

Locul 2: 40 pct

Locul 3: 30 pct

Locul 4: 15 pct

Locul 5: 14 pct

Locul 6: 13 pct

Locul 7: 12 pct

Locul 8: 10 pct

Câștigătorul marelui premiu „Vorbești și câștigi” și clasamentul final, se va desemna în urma totalizării punctelor obținute după încheierea celor patru probe.

În caz de egalitate (pentru primele trei locuri) departajarea se va face în funcție de votul de popularitate.

CONCURSUL DE POPULARITATE

Concursul de popularitate se desfășoară online, Sâmbătă, 28 martie, între orele 12:00 – 20:00. Fiecare echipă va avea o pagină dedicată pe site-ul www.tempoanticafe.ro unde susținătorii pot acorda voturi. După terminarea perioadei de vot, se va desemna un câștigător.

Gala liceenilor cu minte

Are loc sâmbătă, 29 martie, începând cu ora 21:00 și are următoarea agendă:

  • Discursuri parteneri
  • Decernarea premiilor
  • Petrecerea liceenilor cu minte

Accesul la Gală este gratuit pentru toți membrii echipelor participante, parteneri și membri ai juriiilor concursurilor și arbitri.

REGULAMENT CONCURS DEBATE

Meciurile de debate se vor stabili prin tragere la sorți, joi, 26 martie, de la ora 14:00.

Joi, 26 martie, începând cu ora 15:00 se vor disputa sferturile de finală. Vineri, de la 15:00, se vor disputa semi-finalele, iar sâmbătă, de la 10:00, finala.

La concursul de debate fiecare echipă desemnează 3 membri care vor participa la meciuri.

Tema meciurilor se va anunța cu cel puțin 14 zile înaintea concursului.

Sistemul de joc va fi dupa standardele regulamentului de world schools (practicat acum in scolile din Romania).

Arbitrii vor fi în număr de 3. Arbitrii dau verdictul public și redactează decizia și motivarea acesteia.

REGULAMENT PUBLIC SPEAKING

Fiecare echipă va susține trei discursuri, de către trei membri diferiți.

Un discurs nu poate dura mai puțin de 5 minute și mai mult de 7 minute.

Tema discursului este la alegerea vorbitorului.

Juriul va fi format din 3 membri. Juriul va nota fiecare discurs, cu note de la 1 la 10 având în vedere următoarele aspecte: tonalitatea, claritatea, structura și corectitudinea limbajului. Juriul nu va puncta tema discursului. Vorbitorul va fi penalizat cu 5 puncte pentru fiecare 10 secunde în cazul în care discursul nu se încadrează în parametrii de timp menționați mai sus.

Punctajul total al echipei se va stabili prin cumularea notelor primite de către cei 3 vorbitori.

În caz de egalitate, departajarea se va face prin susținerea unui discurs de către unul dintre cei 3 vorbitori. Tema discursului va fi transmisă de către juriu și vorbitorul va avea 10 minute la dispoziție pentru a se pregăti.

REGULAMENT QUIZ

La concursul de quiz vor participa toți membri echipei.

Întrebările concursului de quiz sunt din următoarele domenii: istorie, georgrafie, sport, știință, cultură, contemporan (10 întrebări din fiecare domeniu). Fiecare întrebare are patru variante de răspuns.

Timp de gândire: 1 min / întrebare.

Moderatorul citește întrebarea și cele patru variante de răspuns și pornește cronometrul. După un minut, fiecare echipă ridică (simultan) plăcuța cu răspunsul corect.

Pentru fiecare

Pentru fiecare răspuns corect, echipa primește un punct. În caz de egalitate, se suplimentează cu 12 întrebări (2/domeniu) până se face departajarea .

REGULAMENT IDEI DE AFACERI

Fiecare echipă pregătește un plan de afacere și prezintă ideea în fața unui juriu alcătuit din 3 membri.

Punctajul final se stabilește astfel:

După analizarea planului de afacere (scris) echipa obține un punctaj, între 1-100. Acest punctaj are o pondere de 40%.

După prezentarea (orală) a ideii de afacere, juriul oferă un alt punctaj. Fiecare membru acordă un punctaj între 1-100 pct. Se face media celor 3 punctaje și se stabilește valoarea finală, care are o pondere de 60%.

Se cumulează cele două note (plan de afacere scris și prezentare orală), se aplică ponderile menționate mai sus și se stabilește nota finală.

Fiecare echipă primește un draft al planului de afacere și punctajul pe care îl poate obține pentru fiecare subpunct al acestuia.

Prezentarea ideii de afacere în fața juriului se poate face de către unul sau mai mulți membri ai echipei. Prezentarea este compusă din două părți, astfel:

  • 10 minute, prezentarea echipei.
  • 10-20 de minute întrebări din partea juriului.

Dacă ai nevoie de informații suplimentare, îți stăm la dispoziție. Scrie-ne la contact@tempoanticafe.ro și îți vom răspunde în cel mai scurt timp.

Mult succes!